Veelgestelde vragen
Alles over het ontvangen van pakketten
- Wanneer wordt een bestelling bezorgd?
-
Dat is afhankelijk van waar je bestelling vandaan komt. In Nederland is dit meestal de volgende werkdag.
Je krijgt een e-mail of sms met de geplande bezorgdag.
- Ik heb een bericht ontvangen over de geplande bezorgdag, maar dit komt niet uit.
-
Geen probleem, via de link in het bericht kun je een nieuwe bezorgafspraak maken.
- Kan ik mijn bestelling volgen via Track & Trace?
-
Als je weet wat het pakketnummer is kun je hier je pakket volgen.
- Ik was niet thuis toen de chauffeur mijn bestelling kwam bezorgen.
-
Als het niet is gelukt om je bestelling af te geven bij één van jouw buren, heeft de chauffeur een mededeling voor je achtergelaten.
Hiermee kun je op www.nieuwelevering.nl nieuwe bezorginstructies doorgeven.
- Kan ik een pakket ophalen bij een ParcelShop?
-
Dit is mogelijk wanneer de afzender ervoor heeft gekozen om jouw pakket te bezorgen bij een ParcelShop.
Je kunt het pakketje daar ophalen zodra je een berichtje hebt gekregen dat het pakketje klaar ligt in de shop.
Het kan ook voorkomen dat de afzender ervoor heeft gekozen om het pakket op jouw thuisadres te bezorgen maar dat
je er niet was toen de chauffeur langskwam. Met de mededeling die de chauffeur voor je heeft achtergelaten,
kun je op www.nieuwelevering.nl aangeven dat je het pakket liever ophaalt bij een ParcelShop in de buurt.
- Ik wil mijn pakketje ophalen bij een ParcelShop in plaats van thuis laten bezorgen.
-
Dit is mogelijk door dit aan te geven bij de verzender. Als de verzender er al voor heeft gekozen om het pakket op jouw
thuisadres te laten bezorgen kunnen we helaas geen wijzigingen meer aanbrengen in de bezorging. Wacht dan de eerste bezorgpoging van de chauffeur af,
want als je niet thuis bent kun je met de mededeling die de chauffeur voor je achterlaat nieuwe bezorginstructies doorgeven op www.nieuwelevering.nl.
Je kunt er dan voor kiezen om het pakket alsnog te laten bezorgen bij een ParcelShop.
- Ik heb op www.nieuwelevering.nl aangegeven dat ik mijn bestelling wil ophalen bij een ParcelShop. Wanneer ligt mijn bestelling klaar?
-
Dit is afhankelijk van waar je bestelling vandaan komt. Je krijgt een e-mail of sms als je bestelling klaar ligt in de shop.
- Ik heb op www.nieuwelevering.nl aangegeven dat ik mijn bestelling wil ophalen bij een ParcelShop. Hoe lang wordt mijn bestelling bewaard?
-
Vanaf het moment dat je pakket aankomt in de shop, bewaren we het 8 kalenderdagen voor je.
- Ik heb een bericht gekregen dat mijn bestelling klaar ligt in een ParcelShop. Moet ik iets meenemen als ik mijn pakket daar ga ophalen?
-
Ja, neem een geldig legitimatiebewijs mee.
- Kan iemand anders mijn pakket ophalen bij een ParcelShop?
-
Ja, dit is mogelijk met een kopie van het bericht en jouw legitimatiebewijs.
- Mijn bestelling is beschadigd bezorgd door DPD
-
Dat is vervelend. Je kunt het beste contact opnemen met de afzender van het pakket die op zijn beurt contact kan opnemen met ons.